Saturday, October 8, 2016

Love, is it you?

Selepas muhasabah diri, selepas menangis...akhirnya selepas semalam & hari ini berfikir, saya convince myself to restart over again. Restart untuk kembali happy. Harap dapat.

Sebenarnya selepas break-up hari tu, saya ada terlayan chat seseorang. Seseorang tu mesti lah pernah juga buat hati tercuit walaupun dulu sedang couple. You know what I mean right. It happen sometimes tapi kita nafikan sebab mau setia. Kan.. cakap lah kamu pun pernah rasa baaa.

Dan after some time, I stopped replying his chats sebab dengar ada staf bercerita yang dia ni ada girlfriend. Dan saya tidak akan sesekali menjadi perampas, mahupun penyebab orang couple bergaduh dan break.

Sehingga lah kelmarin. Ada Futsal festival. Jumpa dia dari jauh..means that signal senyum dari jauh. Biasa lah basa-basi itu penting. Dan saya ada hantar makanan di bahagian mereka duduk masa rest, and then he said "lawa baju". Jawapan ringkas "baju pinjam". 2nd time dia lalu kawasan urusetia, dia ada cakap something tapi saya lupa HAHA. And from that I know, he actually mau bersembang panjang..I know it. I just know it. Hint-hint tu ba. Dan sekarang saya mau gelak fikir tu hint dia. Tapi dua-dua pun tidak dapat mulakan perbualan, sebab you know what..people may shock seeing us talking to each other. Pelik, ganjil dsb. We never talk di khalyak ramai. Pahal saya rasa ejaan 'khalyak' saya tu macam salah.

Kah saya seorang ja perasan dia bagi hint? Apakah?

And today I convince myself to disturb his life. I'm single, btw so no offence. Laju dia reply, asking why selama ni tidak pernah reply mesej dia. Kalau lah kau tau saya sedang demotivated untuk hidup, kalau lah kau tau I even once have thought...oh no, several times ada fikiran untuk end my life. Dan rasa diri gila dan perlukan kaunseling. Sekarang mungkin ada okay sikit. Sikitttt sebab yes saya masih ada thought of my ex-boyfriend.

Salah dia kalau dia betul ada gf, sebab dia cakap belum ada gf hanya ada kawan. Jadi GF dia jangan cakap saya perampas aaaa.

He was 2 years younger than me, just like me and my ex-boyfriend previously. Okay no comparing...okay okay!

Kalau ada khabar cerita perkembangan..nanti saya update. Kalau tiada, cukup lah sampai di sini.

Nukilan,
2/10/2016 10.17 pm

No comments:

Post a Comment